سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مالکیت حیوان خانگی

اول هر مطلبی باید بگویم که جای هر حیوان در اکوسیستم و محل زندگی مربوط به خود است اما بهتر است قبل از به سرپرستی گرفتن آن اطلاعات درستی در مورد آن داشته باشیم. همیشه این سوال در ذهن همه ما وجود دارد که می توانیم مالکیت یک حیوان را داشته باشیم یانه، در این باره باید بگویم که همانطور که نمی توان مالک انسان بود نمیتوان گفت که میتوان مالک یک حیوان بود چون در این باره مالکیتی وجود ندارد و حیوان تحت حفاظت ما است.

دوست دار حیواناتیم یا ابزار آزار آنها؟

نگهداری از حیوان خانگی لازمه این است که صبور باشیم چون نگهداری هرکدام از آن انها دارای مشکلات مختص به خود است. گاهی مرز بین حیوان دوستی و حیوان آزاری خیلی باریک می شود و حیوان به جای اینکه احساس امنیت و آرامش کند حس می کند مورد آزار قرار گرفته است. هر حیوان به طور غریزی به راحتی با انسان خوی می گیرد و اینجا وظیفه ما است که بستری برای زندگی بهتر برای آن تهیه کنیم.

این موجودات بی آزار بعد از مدتی کم کم سعی در برقراری ارتباط به هر نحوی را دارند . باید به طور کامل با چگونگی رفتارهای آنها آشنایی پیدا کنیم چون در غیر این صورت میتوانیم باعث آزار آنها شویم و این خلاف تمام قوانین انسانی است.

وقت گذراندن با حیوان

 اگر در طول روز وقت کافی برای بازی و سرگرمی ?با سگ یا گرب? خود را ندارید یا این که حیوان باید چند ساعت در روز تنها بماند، بهتر است دو سگ یا گربه را با هم نگه دارید تا با هم بازی کنند و مشغول شوند. در کنار هم?بازی، فراهم کردن وسایل سرگرمی ?و بازی هم اهمیت زیادی دارد. با این حال، فراموش نکنید که حتی در صورت نگهداری دو سگ یا دو گربه، تنها گذاشتن آنها در خانه و مخصوصاً در آپارتمان برای بیشتر از 5 ساعت در روز اشتباه است. این کار به مرور زمان، باعث به وجود آمدن ناراحتی?های روانی در سگ?ها و گربه ?ها می?شود.

تهیه خوراک و جای مناسب برای نگه داری

ضائقه هر حیوانی با یکدیگر فرق میکند بهتر است قبل آوردن به خانه آن را به یک دامپزشکی ببرید، به یاد داشته باشید که دامپزشکان صالحترین افرادی هستند که می توانند شما را درمورد نحوه نگهداری حیوانات خانگی و مسائل و نکات بهداشتی مرتبط راهنمایی کنند

حیوانات خانگی گوناگون با توجه به شاخص هایی همچون نژاد ، سن ، وزن ، شرایط محیطی وحتی شرایط روانی دارای نیازهای متفاوتی در زمینه یِ نگهداری و تغذیه می باشند . در زمینه یِ واکسیناسیون ، تشخیص و درمان نیز گذشته از تمام موارد مذکور- علایم بالینی ، سوابق بیمار ، نتایج آزمایشات تکمیلی و …. با ید در کنار هم گزارده شود تا تشخیص صحیح انجام گیرد و بعد از این مرحله نیز شناخت کافی از داروها و عوارضشان و همچنین آگاهی از جدیدترین روشهای درمان در سطح جهان نیاز می باشد تا در نهایت درمان انجام شود .