سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین لوگو برای کسب و کار شما

 

یکی از مهم‌ترین المان‌های هر کسب‌وکاری لوگو است. لوگو به مشتریان شما اجازه می‌دهد که شما را در میان هزاران برند بیابند. به بیان دیگر، لوگو، چهره و اولین ارتباط مخاطب با کسب‌وکار شماست. داشتن یک لوگوی خوب و مناسب برای هر کسب‌وکاری یک هدف مهم و اساسی است. سوال این‌جاست، مناسب‌ترین لوگو برای کسب و کار شما چیست؟ این لوگو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
ما در کنار شما هستیم تا بهترین روش‌های یافتن لوگو برای کسب و کار را به شما آموزش دهیم.

چگونه بهترین لوگو برای کسب و کار داشته باشیم؟

نکته بسیار مهم در زمینه لوگو این است که اگر طراح گرافیکی نیستید، بهتر است قید طراحی لوگو را بزنید. باور کنید که آسیبی که یک لوگوی بد می‌تواند به کسب‌وکار شما بزند، بسیار زیاد است! شما به راحتی می‌توانید از فریلنسرها و یا شرکت‌ها و آژانس‌های کوچک فعال در این حوزه کمک بگیرید؛ اما روش‌های بهتری هم برای داشتن بهترین لوگو برای کسب و کار وجود دارد!

یک مسابقه طراحی لوگو برگزار کنید!

Competition

یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای انتخاب مناسب‌ترین لوگو برای کسب و کار، برگزاری رقابت میان طراحان لوگو است. برای این‌کار، شما در شبکه‌های مجازی همچون لینکدین، اینستاگرام و… و یا وب‌سایت خود، شرح کاملی از انتظاراتتان از لوگو را منتشر کرده و جایزه‌ای برای بهترین طراحی مشخص می‌کنید. با این کار، صدها طراح برای رسیدن به جایزه، لوگو‌هایی را برای شما ارسال می‌کنند و شما می‌توانید بهترین لوگو برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
مزیت اصلی این طرح، دیدن تعداد زیادی طرح اولیه خلاقانه است. حتی ممکن است یک یا چند مورد از طرح‌ها به آن‌چه که شما در ذهن دارید، نزدیک باشد. در این صورت می‌توانید از طراح بخواهید تا تغییراتی را در طرح اولیه ایجاد کند تا لوگوی نهایی حاصل شود.

خودتان لوگو را طراحی کنید!

این یک اصل است که هیچکس به اندازه شما نمی‌داند که چه انتظاری از لوگو دارید. شما می‌توانید با فراگیری حداقل اطلاعات پیرامون طراحی گرافیکی، لوگوی خود را طراحی کنید. هر چند برای این کار به صفحه مخصوص طراحی، قلم دیجیتال، سیستم سخت‌افزاری مناسب و صد البته تجربه نیاز دارید.
همچنان توصیه می‌کنیم اگر دانش کافی در این زمینه و یا زمان کافی برای یادگیری را ندارید، از روش‌های دیگر برای طراحی بهترین لوگو برای کسب و کارتان استفاده کنید.

از لوگو ساز استفاده کنید!

یکی دیگر از شیوه‌های انتخاب لوگو برای کسب و کار، استفاده از لوگوساز است. البته اصلا این روش را توصیه نمی‌کنیم. در واقع، لوگو سازها وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی هستند که با استفاده از المان‌های آماده گرافیکی، شرایطی را برای شما مهیا می‌کنند تا لوگوی خود را طراحی کنید.
اگر چه سریع‌ترین روش طراحی لوگو استفاده از لوگوسازهاست، با این حال، کیفیت لوگوی ساخته شده بسیار پایین خواهد بود؛ چرا که در لوگوسازها از المان‌های آماده استفاده خواهد شد و این المان‌ها، انعطاف بسیار کمی دارند. فقط کارآفرینانی که به آینده کسب‌وکار خود اهمیت نمی‌دهند، به سراع لوگوسازها می‌روند. شما که جزو این دسته نیستید؟!

از فریلسنرهای گرافیک کمک بگیرید!

در دنیای مدرن امروز، شما برای بهره‌مندی از خدمات دیجیتال، نیاز نیست سراغ شرکت‌های بزرگ بروید، بلکه کافیست در اینترنت فریلنسرهای حوزه مورد نظر خود را جست‌وجو کنید. در زمینه طراحی لوگو نیز یکی از بهترین روش‌ها، استخدام یک فریلنسر حرفه‌ای و فعال در زمینه طراحی گرافیک است.
امروزه، هزاران شرکت و کسب‌وکار نوپا و حتی باتجربه ترجیح می‌دهند که از فریلنسرها برای بخش طراحی گرافیکی خود استفاده کنند. این کار، علاوه بر دسترسی به بهترین متخصصان در سرتاسر جهان، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. فریلنسرها تقریبا هیچ امکاناتی از مالکان شرکت و کسب‌وکار طلب نمی‌کنند. آن‌ها سیستم سخت‌افزاری، بیمه، نوشیدنی و ناهار نمی‌خواهند. نکته بسیار مثبت دیگر درباره فریلنسرها این است که آن‌ها به شدت خلاق و بااستعدادند.
یکی دیگر از مزیت‌های این روش، امکان مقایسه خدمات فریلنسر و هزینه طراحی است. به طور معمول، فریلنسرهای باتجربه قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد می‌دهند. این موضوع کاملا به شما بستگی دارد. اگر نگرانی‌هایی درباره هزینه‌ها و بودجه طراحی لوگو خود دارید و می‌خواهید با کمترین هزینه، کار صورت بگیرد، می‌توانید از طراحان کم‌تجربه‌تر کمک بگیرید.
همچنین، شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق پیام‌رسان‌ها و یا نرم‌افزارهای تماس تصویری همچون اسکایپ، گوگل هنگ اوت و… با فریلنسر در ارتباط باشید و نظارت کامل بر روند طراحی لوگو داشته باشید.

Freelancer

یک شرکت طراح گرافیک استخدام کنید!

یکی از بهترین روش‌ها برای طراحی لوگو کمک گرفتن از شرکت‌های طراحی است. برون سپاری، بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکارهای امروزی است. هزاران شرکت در سراسر جهان برنامه‌های تولید محتوا، طراحی گرافیکی، برنامه‌نویسی و… خود را برون‌سپاری کرده و به شرکت‌های فعال در این حوزه می‌سپارند؛ چرا که با این روش هزینه‌های پروژه کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.
با این روش، چندین طراح خلاق و هوشمند، وارد پروسه طراحی لوگو شما خواهند شد. شرکت طرف قرارداد شما خوب می‌داند که شرط حضورش در بازار پررقابت امروز، تامین نیاز مشتریان به بهترین شکل ممکن است، بنابراین، تمام تلاشش را می‌کند تا بهترین طراحان، در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل لوگوی شما را آماده کنند.
در این روش، شما بر روند طراحی نظارت ندارید، بلکه می‌توانید از شرکت درخواست کنید که در فایل نهایی لوگو تغییراتی اعمال کند. ارتباط با طراحان، میسر نیست و شما با مسئول قسمت طراحی طرف خواهید بود.
خوب است بدانید در این روش هزینه‌ شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. به همین جهت، عقد قرارداد با شرکت‌های طراحی را مناسب کسب‌وکارها و کمپانی‌های بزرگ می‌دانیم.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید لوگوی خود را شخصا طراحی کنید، باید به شما بگوییم که این کار مستلزم صرف وقت، تلاش و گاها هزینه زیاد است. به همین سبب، در این مقاله، روش‌هایی را به شما پیشنهاد دادیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بهترین لوگو برای کسب و کار خود دست پیدا کنید.
البته توصیه می‌کنیم برای تصمیم‌گیری نهایی یک‌بار دیگر مقاله را مطالعه کنید. استفاده از لوگوسازها بدترین روش است. اگر یک کسب‌وکار نوپا هستید، پیشنهاد می‌کنیم از فریلنسرها کمک بگیرید و یا با برگزاری رقابت میان طراحان، لوگو مناسب خود را بیابید.
اگر هم قصد دارید که تمام فعالیت‌های گرافیکی شرکت خود را برون‌سپاری کنید، به سراغ شرکت‌های فعال در حوزه طراحی بروید که البته مستلزم پرداخت هزینه‌های بیشتر از سوی شماست.