سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همکاری آسان در Figma

همیشه این سوال پیش می آید که فیگما چیست ؟از آنجایی که Figma مبتنی بر مرورگر است، تیم ها می توانند مانند Google Docs با یکدیگر همکاری کنند. افرادی که یک فایل را مشاهده و ویرایش می کنند در بالای برنامه به عنوان آواتارهای دایره ای نشان داده می شوند. هر شخص یک نشانگر نیز دارد، بنابراین ردیابی اینکه چه کسی چه کاری را انجام می دهد آسان است.

Figma Avatarمی توانید با کلیک بر روی آواتار شخص دیگر، چیزی که در آن زمان مشاهده می کند بزرگنمایی می کند.

ابزارهای مناسب همکاری در Figma

همکاری فایل های هم زمان به کاهش “سرگردانی طراحی” کمک می کند، که به عنوان سوء تعبیر یا دور شدن از یک طرح مورد توافق تعریف می شود. انحراف طراحی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک ایده تصور شود و در حین انجام پروژه به سرعت اجرا شود. متاسفانه، این کار اغلب منجر به انحراف از طرح ایجاد شده، باعث اصطکاک و کار مجدد می شود.

با استفاده از Figma، می توانید با باز کردن یک فایل به اشتراک گذاشته شده، آن چیزی که در لحظه توسط تیم طراحی در حال انجام است را بررسی کنید. اگر یک طراح به نحوی دچار تفسیر اشتباه در مورد User story یا Brief شود، با استفاده از این ویژگی، به  لیدر تیم این اجازه را می دهد تا مداخله کند، مسیر درست را انجام دهد و همچنین در تایم و انرژی صرفه جویی کند. (در مقایسه به تیم هایی که از Sketch استفاده می کنند، هیچ راه چنینی برای طراحان وجود ندارد)

نکته جانبی: برخی از طراحان دوست ندارند هنگام کار از آنها “جاسوسی” شود، بنابراین توضیح مزایا به عهده لیدر تیم خواهد بود. به طور کلی، اکثر طراحان به شرعت ارزش چنین ویژگی را می بینند و به راحتی با کار در یک محیط مشترک سازگار می شوند.

پروژه های خود را در Figma بدون دردسر به اشتراک بگذارید

فیگما همچنین به اشتراک گذاری مبتنی بر مجوز هر فایل، صفحه یه فریمی را می دهد. هنگاهی که برای یک فریم لینک ساخته می شود، شخصی که رو آن کلیک کند، نسخه مرورگر Figma را باز می کند و می تواند طرح را مشاهده کند.

بهبود ابزار طراحی UX در Figma

فیگما نیاز به برنامه های اختصاصی برای پروتوتایپ و کامنت گذاشتن را از بین می برد.

What

قبل از Figma، پندین ابزار دیگر برای تسهیل تبادل مدل های طراحی و به روزرسانی ها استفاده می شد؛ چرخه تکرار مجموعه ای از به روز رسانی های رفت و برگشتی فایل بود، بنابراین تیم ها می توانستند طرح فعلی را بررسی و پیاده سازی کنند.

پس از Figma، ابزارهای شخص ثالث دیگر ضروری نیستند. از آنجایی که Figma این عملکردها را کنترل می کند، تنها یک مرحله در این فرآیند وجود دارد؛ می توانید از اسکچ ها به Figma بروید و تمام آخرین موک آپ ها را مشاهده کنید.

بررسی بازخورد ها در Figma

فیگما از کامنت گذاری درون برنامه ای در دو حالت طراحی و پروتوتایپینگ پشتیبانی می کند. برای دریافت باخورد از یک تیم با استفاده از ابزار شخص ثالث مانند InVision یا Marvel، نیازی به انتشار فایل های PNG یا به روز رسانی مداوم نیست.

After Figma

طراحان می توانند با باز کردن فایل Figma، در حین بررسی نظرات خود را بیان کنند.

ملاقات طراحان و برنامه نویسان

Figma نیز مانند Adobe XD تکه های کد را بر روی هر فریم یا شیء انتخابی در فرمت های CSS، iOS یا Android نمایش می دهد تا برنامه نویسان در هنگام بررسی یک فایل طراحی از آن استفاده کنند. اجزای طراحی می تواند توسط هر برنامه نویسی در هر فایلی که می تواند مشاهده کند، بررسی می شد.

Figma sharing

فایل های Figma آنلاین هستند!

از آنجایی که فیگما یک برنامه آنلاین است، سازماندهی فایل ها را با نمایش پروژه ها و فایل های آنها یک در نمای اختصاصی مدیریت می کند. فیگما همچنین از چندین صفحه در هر فایل مانند Sketch پشتیبانی می کند، بنابراین تیم های Agile می توانند پروژه های خود را به طور منطقی سازماندهی کنند.

کتابخانه ای ایده آل برای طراحی

سیستم های طراحی برای بسیاری از شرکت ها به یک ضرورت تبدیل شده اند، و نیاز به Component هایی مانند شکل های Sketch و Illustrator وجو دارد که قایل استفاده مجدد و مقیاس پذیر برای استفاده در کتابخانه ها برای طراحان UX و برنامه نویسان فرانت اند باشند.

Figma

Figma برای تقویت کار تیمی ساخته شده است

فیگما تیم ها را در حال انجام وظیقه نگه می دارد و باعث اشتراک گذاری ایده ها می شود، که هنگام ساخت یک سیستم طراحی برای رشته های متخلف ضروری است. استفاده از فیگما برای هی کسی و در هر پلتفرمی آسان است و به تیم ها اجازه می دهد کار و کتابخانه های خود را به سرعت به اشتراک بگذارند.

نتیجه گیری

اگر می خواهید کار با ابزار Figma را یاد بگیرید و از آن برای طراحی پروژه هایتان استفاده کنید، انتخاب خوبی کرده اید.